Måndagscover - The sun always shines on TV

Det spenderas en hel del tid i tv-soffan här i vårt hus, vilket ju innebär att jag ser en jäkla massa reklam. Norsk sådan dessutom. Faktiskt inte så illa som det låter. Norska reklammakare verkar ha lite bättre musiksmak än sina svenska kollegor. Eller, det kanske är en lite väl förenklad bild med tanke på att jag baserar min teori på en enda reklamfilm meeeen whatever. Det jag försöker komma fram till med mitt något röriga och helt ovidkommande resonemang är i alla fall att jag hörde en sjujäklarns bra låt i en reklam häromdagen.

Reklamfilmen kom från Norges motsvarighet till Svenska Spel, och låten som spelades var en cover på A-ha's "The sun always shines on TV". Första gången jag såg den så hajade jag till, för över ett finstämt ackompanjemang sjöng en kvinna med väldigt ljus och känslig röst. Jag kände igen den här rösten så väl men jag kunde verkligen inte komma på vem det var. Det här gnagde på mig i flera dagar, varje gång jag såg reklamen tänkte jag "Men VEM är det som sjunger?!!". Till sist gav jag upp och googlade skiten, någon sekund senare hittade jag svaret. Det var Anna Järvinen. Så klart. 



Så vackert att jag dör.

(Hittade tyvärr inget bättre klipp än den här korta snutten tagen direkt från reklamfilmen.)

Kommentarer
Postat av: Lotta

ngt annat som norge har äran för är ane brun. har du hört hennes version av 'big in japan'? förresten - skönt att du bloggar igen. lite koll vill jag ha på ditt liv! :)

2009-10-05 @ 20:23:54
URL: http://blogg.vk.se/lotta-nilsson-umea
Postat av: Anna

Made a playlist for ya! The worst taste in music.: http://open.spotify.com/user/drickerte/playlist/4lOWD2j3bXj7GFGvRKCVKc

2009-10-06 @ 18:00:31
URL: http://tasteofpop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0