"Vi ska allt ordna till det här"

För några dagar sedan bytte jag lösenord på mitt hotmailkonto. Det var dumt gjort. Jävligt dumt rent av. Varför? Jo, för jag glömde ju självklart bort vad mitt nya lösenord var. Såklart. Satt och svor framför datorn igår morse, förbannad to say the least. L, som satt bredvid mig, avlägsnade sig snabbt från platsen. Rädd för sin egen säkerhet antar jag. Jag försökte tänka logiskt, gick igenom alla lösenord som jag brukar använda. No luck. Till sist blev jag blockad från att försöka mer. Gah. I ett sista desperat försök skrev jag till MSN:s kundsupport, utan något vidare hopp om att jag skulle få någon hjälp. Men där tog jag fel, jag fick istället det finaste svaret jag någonsin fått från en kundtjänst-människa!

Hej A*!
Tack för att du skriver till Windows Live ID Support.
Mitt namn är Alexsandra och jag förstår att du har problem med att logga in på ditt Windows Live ID eftersom ditt nya lösenord inte fungerar. Jag inser att det är frustrerande och beklagar de besvär detta orsakat dig. Men oroa dig inte, vi ska allt ordna till det här.

"Men oroa dig inte, vi ska allt ordna till det här" - så himla fint! Och komiskt på samma gång. Men faktiskt, den där meningen ger mig hopp om att det ändå finns några genuint snälla människor där ute. Någon som tar sig tid till att skriva några lugnande ord till desperata kunder. Alexsandra på MSN:s kundsupport, dagens hjältinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0