Weird things about Norway #1

Nu har jag bott i grannlandet-vi-svenskar-älskar-att-hata i nästan exakt två månader. Egentligen är det ingen större skillnad mellan Sverige och Norge. Det är samma sorts kultur, samma mentalitet. Men alltså, några saker får mig ändå att rynka pannan i förvåning och säga "Say whaaat?!" bara för att det är så...udda. Tänkte därför radda upp några av dessa saker, en i taget, starting now.

Krullalpha, så kallar norrmännen det vi svenskar omnämner som snabel-a. (Norsk stavning - krøllalfa). Smaka på det ordet, krullalpha. Visst ligger det fint i munnen? I coolhetsgrad så vinner ju krullalpha lätt över snabel-a. Sätt "krull" mot "snabel" liksom. Fast...det är ju ändå rätt ja, udda.


Kommentarer
Postat av: jossan

HAHAHAHAHAHAHAHAHA x''D

gjorde iaf min dag, såhär till förmiddagskaffet x'D asg.. HAHAHAHAHAHAHAHAHA xD

2009-10-04 @ 11:23:26
Postat av: karin

åh- uppdateringar : ) jag älskar att läsa din blogg anna! !!!

2009-10-04 @ 21:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0